Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym Bądzcie z nami - Nr KRS 0000152522 Nr Konta: 081240 4719 1111 0000 5184 4280 OPP
O nas Aktualności Nasi przyjaciele Darowizna Ubezpieczenia PZU 1% podatku Kontakt

Znajdujesz się na: AktualnościSpotkanie z jesienią w Ogrodzieńcu

Stronę redaguje Ola Dinges

gieka.pl
Aktualności
Spotkanie z jesienią w Ogrodzieńcu

Kolejny raz zostaliśmy zaproszeni przez pana Pawła Jochymka do Ogrodzieńca na szlak Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Tym razem odwiedzilliśmy Park Doświadczeń, Park Rozrywki i Park Miniatur, rozciągające się pod ruinami ogrodzienieckiego zamku.

Ogromną przyjemnością była sama podróż pośród jesiennych, kolorowych krajobrazów, którą zawdzięczamy biuru podróży Jordan.

Zostaliśmy oddani pod opiekę pana Macieja Wnuka i parcowników parku, którzy przywitali nas, jak zawsze, z uśmiechem. Mieliśmy dla siebie cały park.

Tym razem w wycieczce wzięli udział podopieczni ŚDS Leonardo oraz uczniowie SOSW nr 6 im. Jana Pawła II w Krakowie.

Specjalnie  dla nas uruchomione zostały karuzele, gokarty oraz tor saneczkowy, który cieszył się największym powodzeniem. Mogliśmy korzystać z tych atrakcji bez ograniczeń czasowych, za co serdecznie dziękujemy. Szaleństwa i radości było co niemiara. Zabrakło czasu na zwiedzenie ruin zamku, ale mamy kolejne zaproszenie, to na pewno odwiedzimy zamek i poszukamy Białej Damy.

Przy okazji szczególne podziękowania należą się kierowcy - panu Wjciechowi, który bawił się wraz z naszymi dziećmi
i wcielił w rolę opiekuna.

W Parku Doświadczeń nasi podopieczni mieli możliwość zapoznania się z urządzeniami, które tłumaczą działanie podstawowych praw fizyki - kołyska Newtona, kolorowy krater, wirująca kula, wir wodny. Urządzenia te przybliżyły młodziezy świat odkryć i eksperymentów.

Zmęczeni eksperymentowaniem i zabawami, odwiedziliśmy Karczmę Jurajską. Obiad był pyszny, a na deser tradycyjnie podano nam pyszną ciepłą szarlotkę. Polecamy Karczmę Jurajską wszystkim odwiedzającym Ogrodzieniec.

Posileni, wróciliśmy, aby zobaczyć jak wyglądały w czasach swojej świetności zamki i warownie Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Nasi wycieczkowicze natychmiast pośród miniaturowych budowli dostrzegli Wawel, zamek Ogrodzieniec, zamek w Pieskowej Skale i twierdzę Jasną Górę.

Wycieczki do Ogrodzieńca zawdzięczamy naszej kochanej pani Izie i panu Pawłowi. Dzięki nim kolejna grupa dzieci mogła zapoznać się z tym pięknym miejscem, a mamy tych dzieci pod opieką niemało. Żadne słowa nie wyrazą naszej wdzięczności. Po prostu dziękujemy.

Stowarzyszenie pokryło koszty posiłku. Jesteśmy szczęśliwi, że zostaliśmy po raz kolejny zaproszeni. Do zobaczenia na wiosnę.